Monday, August 02, 2010

MIMPIMU.... KENAPA ADA AKU?





Bisikmu dalam mimpiku semalamnya....

"Dalam Hati Ada Taman
Dalam Taman Ada Bunga
Dalam Bunga Ada Madu
Dalam Madu Ada Manisnya...."

dan mimpi itu belum memberikan aku satu jawapan
yang belum terjawab sekian lamanya
sebagaimana yang pernah aku nyatakan padamu
tentang cerita mimpiku itu.

Kenapa dia berdiri di jendela terhias indah
rumah disudut kampung indah permai
damai dan sunyi yang aku dambakan sekian lamnya
Mencari sesuatu yang entah apa... memandangku tanpa suara?

Bukan sekali bukan dua... malahan tiga
yang membuat aku semakin bertanyakan, mengapa?
Dan semalam dia bersuara pada ku... dalam mimpiku
kata-kata yang membuatkan aku tersedar
dari lamunan yang panjang...mengapa aku?

Kerana tiada lagi mimpi-mimpi indahku
Untuk aku temui jawapannya apa
Pada cerita mimpi semalamku
Yang aku rindukan cerita akhirnya.

Mimpimu... kenapa ada aku?


roxannezy
01 Ogos 2010
03:30 am

No comments: