Tuesday, August 03, 2010

RINDUKU PADA DIA




Rinduku pada DIA
Tak pernah ada hentinya
Selama kehidupan yang ku lepaskan
Dalam kepayahan dugaan menginsafkan
Aku dan dia tetap terus ada
Dalam sinar suram malam
Yang membungkus lena panjangku
Pada sekeping hati yang pernah mengerti?

Rinduku pada DIA
Tidak sekali ada penghabis ceritanya
Selama gerak nadi ini terus berdenyut
Dalam lemah dan perlahan ia berlalu
Membawa pergi luka yang lama tersimpan
Tetap ada erti pada yang tahu mengerti, mengapa?

Rinduku pada DIA
Dalam tiap langkah bersama sejak dulu
Yang pernah kita aturkan bersama
Kala pertemuan itu telah ditakdirkan
Setelah lama aku tinggalkan sejarah silam
Yang aku tuliskan dalam catatan kenanganku
Pastinya ku maksudkan hanya kenangan itu
Yang berlalu bersama cerita yang kita reka
Pergi... bersama kenangan aku dan dia.

Dan rinduku pada DIA
Aku ku simpulkan bersama indahnya pelangi senja
Yang kau hamparkan dihujung duniaku
Saat gerak nadiku tiada lagi ada denyutnya
Bila kau katakan, "Kau Jua MerinduiKu"
Dan tetap selalu dalam ingatanmu... sejak dulunya.

roxannezy
03 Ogos 2010
07:30 pm
Bukit Jelutong
~ kala senja melabuhkan tirainya.

No comments: