Sunday, November 05, 2006

PEREBUTAN MASJID AL-AQSA ANTARA ISLAM & YAHUDI LAKNATULLAH


Masjid Al-Aqsa adalah masjid ketiga suci selepas Ka'bah Makkah dan Masjid Madinah. Semasa di Masjid Al-Aqsa lah berlaku nya perstiwa Israk Mikraj.

Israel menuntut Masjid Al-Aqsa bedasarkan kepercayaan kaum Yahudi bahawa di kawasan tapak masjid Al Aqsar lah terletak nya tapak yang di katakan mereka sebagai tempat asal "Temple Mount" atau kuil penyembahan kaum Yahudi laknatullah di zaman silam, satu tuntutan yang di sangkal olih ahli sejarah. Kumpulan ekstrimis Yahudi Israel pula dengan angkuh mendesak pemerintah Israeli supaya membina kompleks kuil "Mount Temple" mereka dan merobuhkan Masjid Al Aqsar serta merubah strutur seluruh kawasan masjid suci itu.

Baru baru ini bagi memulakan rancangan jahat mereka, Menteri Dalam Negeri Israel telah berjanji untuk membenarkan kaum Yahudi laknatullah itu membuat penyembahan di dalam Masjid Al Aqsar, yang sudah tentu nya akan menyemarakan lagi pergolakan di Timur tengah.

Kini Barat menghina rakyat Palestin, yang menjadi simbol kebangaan kepada umat Islam. Kempen kebuluran keatas rakyat Palestin merupakan satu dugaan besar kepada umat Islam.

Pada bulan Ramadhan lepas empat puluh sembilan ulama terkemuka dunia dan pemimpin politik telah mengistiharkan pada akhir hari Jumaat di bulan Ramadhan, Oktober 20, sebagai hari "Solidarity with Palestine", bagi hasrat mengutip derma membantu rakyat Palestin yang serba dhaif. Antara mereka yang menada tangani pengistiharan itu termasuk lah Ulama terkemuka Sheikh Yusuf al-Qaradawi, Presiden "International Union for Muslim Scholars" (IUMS), Ulama Arab Saudi Salman al-Ouda, bekas Perdana Menteri Mesir, Aziz Sedki dan Abu Jarah Sultani, Pemimpin gerakan "Algeria's Peace Society".
Note : Umat Islam harus bersatu mempertahankan Masjid Al-Aqsa dari dirampas oleh Yahudi Laknatullah.
Doakan bersama : "Ya'ALLAH, kau izinkanlah kami umat ISLAM mempertahankan bumi Palasteine dan Masjid Al-Aqsa dari diceroboh dan dihancurkan oleh Yahudi Laknatullah. Kau berilak kami kekuatan dan kemampuan untuk menewaskan musuh-musuh Islam.... Kau berilah kami bantuan bala tentera mu untuk mempertahankan bumi Islam yang tercinta. Sesungguhnya hanya Engkaulah yang menentukan segalanya."
~salam ceria selalu

No comments: