Sunday, July 11, 2010

YANG MENANTI SAAT ITU


Bersediakah aku andai telah tiba saat itu
Yang telah dijanjikan untuk ku
Yang tibanya tiada kenal masa dan tika
Yang datangnya tiada Terlewat sesaat jua.

Bersediakan aku andai telah tiba saat itu
Sebagaimana telah tersurat di catatanmu
Meninggalkan sekujur diri yang tiada apa makna
Yang ditangisi sekiranya ada
Tinggal sendiri hilang entah kemana
Membawa bekalan yang tak seberapa
Mengaharap ihsan Illahi membela dugaan
Yang dulunya tak pernah aku kumpulkan semahunya
Pada pahala pada amalan pada bekalan
Yang mengiringi keliang persemadianku
Buat benteng keramat dari seksaanMu.

Bersediakan aku andai telah tiba saat itu
Meninggalkan segala dosa yang ku kumpulkan
Membelenggu diri alpa sendiri
Dengan bangga dan lekanya
Tiada ada rasa kesal dan hampa
Dalam lupa dalam sedar lamunanku
Bangga ku reka seribu luka dan nestapa
Pada dosa maksiat durjana ciptaanku.

Bersediakah aku andai telah tiba saat itu
Menemui mu Illahi dengan bekalan yang ada
Mengharap pintu rahmatmu terbuka untukku
Menanti doa anak-anakku melepaskan siksaku
Mencari amalku membenteng balasan pedihmu
Mengharap sederah jadiah yang telah kuhulurkan.

Ya'ALLAH.... bersediakah aku menemui Mu
Dalam diri ini penuh hina dan dosa kejiku
Yang belum terlepas aku tinggalkan semuanya
Untuk bekalan aku temui saat kematianmu.

yang menanti saat itu
roxannezy
12 jun 2010

No comments: